پشتیبانی تهویه آماج

خرید هواکش سانتریفیوژ، هواکش سانتریفیوژ فوروارد و فن سانتریفیوژ بکوارد


جدیدترین پرفروش ترین ارزان ترین گران ترین

هواکش سانتریفیوژ که امروزه به آن هواکش گریز از مرکز نیز گفته می شود. در سراسر دنیا دارای طرفدار زیادی هستند. و میتوان آنها را محبوب ترین نوع هواکشی دانست که امروزه در بازار موجود می باشد. این نوع از هواکش ها چون توانایی تهویه هوای هر محلی را دارد و قدرت مکنده آن بالا می‌باشد. بیشتر اوقات برای تهویه واحدهای صنعتی بزرگ مورد استفاده قرار می گیرد.فن سانتریفیوژ یکی از مهمترین اجزای سیستم تهویه مطبوع است. که برای جلوگیری از تجمع گرد و غبار و ایجاد هوای تمیز و تازه در فضاهای مختلف استفاده می‌شود.

هواکش سانتریفیوژ مکنده

هواکش سانتریفیوژ مکنده می‌ توانند فشار بالاتری را تولید کنند. بسیاری از افراد این واژه را که می شنوند، فکر می کنند کار هواکش های مکنده مانند هواکش های صنعتی جذب هوای داخل یک محیط و انتقال آن به محیط بیرون می باشد.

اما بهتر است بدانید طراحی آن به گونه ای می باشد، که هوا را به بخش های مختلف یک محیط انتقال می دهند. این نوع از فن تقریبا عملکردی کاملا برعکس هواکش های دمنده دارند. چون هواکش های دمنده تنها یک نقطه خاص را خنک می کنند. می توان گفت عملکرد هواکش های سانتریفیوژ مکنده بسیار بهتر از هواکش های سانتریفیوژ دمنده می باشد همین امر موجب شده است. این نوع از هواکش برای تمام محیط ها مناسب  باشد.

قیمت هواکش سانتریفیوژ مکنده

هواکش سانتریفیوژ مکنده امروزه در بازار با قیمت های مختلفی به فروش میرسند. بسیاری از افراد تنها دلیل این اختلاف قیمت را به خاطر اختلاف نوع برند این محصولات می دانند.

اما بهتر است بدانید مهم ترین عاملی که بر قیمت هواکش های سانتریفیوژ مکنده تاثیر می‌گذارد کیفیت محصول می باشد. هرچقدر طراحی هواکش مورد نظر دقیق تر باشد و جنس بهتری داشته باشد دارای قیمت بیشتری خواهد بود.

بنابراین اگر برای خرید مجبور هستید مبلغ بیشتری پرداخت کنید به هیچ وجه ناراحت نباشید. چون در مقابل محصولی باکیفیت دریافت خواهید کرد که می‌تواند سالیان زیادی بدون هیچ گونه خرابی برای شما کار کند.

هواکش سانتریفیوژ تهویه آماج
💎 کیفیت هواکش سانتریفیوژ ارائه بهترین مدل های هواکش
💲 قیمت هواکش سانتریفیوژ براساس مدل و نوع هواکش
⏰ زمان پشتیبانی  9 صبح الی 9شب : 09126853183
☎️ثبت سفارش  تلفنی و حضوری
⌛زمان نصب  پس از ثبت سفارش
⭐ گارانتی ضمانت رفع و تعمیر در کوتاه ترین زمان

هواکش سانتریفیوژ بهترین گزینه برای تهویه هوا

استفاده از هواکش سانتریفیوژ به دلیل داشتن پره هایی با سرعت بالا و قابل تنظیم، می تواند به طور موثری گرد و غبار و هوای آلوده را از فضاهای مختلف حذف کند. و به جای آن هوای تمیز و تازه را در محیط فراهم کند.

همچنین هواکش سانتریفیوژ به دلیل ساختار ساده و کم هزینه‌ای که دارد. به عنوان یکی از گزینه‌ های مناسب برای تهویه مطبوع در انواع محیط‌ ها از جمله مسکن‌ ها، ادارات، فروشگاه‌ ها و ساختمان‌ های صنعتی و تجاری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بهینه سازی کیفیت هوا و کاهش هزینه های انرژی

به طور کلی هواکش سانتریفیوژ علاوه بر اینکه می‌تواند به بهبود کیفیت هوا در فضاهای مختلف کمک کند. می‌تواند به صرفه‌ جویی در مصرف انرژی و کاهش هزینه‌ های تهویه مطبوع هم موثر باشد.

ویژگی های هواکش های سانتریفیوژ

1- هواکش سانتریفیوژ یک وسیله معمول برای جابجایی هوا در ساختمان‌ها است.

2- طراحی آن شامل یک پروانه مرکزی و تعدادی پره‌های موجود در داخل یک محفظه است.

3- هنگامی که هواکش در حال اجراست، پروانه مرکزی به سرعت دور می‌زند و هوا را به داخل آن کشیده و توسط پره‌ها به سمت خروجی هدایت می‌کند.

4- فن سانتریفیوژ برای ایجاد جریان هوای موثرتر و افزایش طول عمر سیستم تهویه مطبوع مورد استفاده قرار می‌گیرد.

5- مزیت هواکش سانتریفیوژ نسبت به سایر روش‌های تهویه مطبوع، این است که قادر به جابجایی حجم بیشتری از هوا در هر واحد زمان است.

6- فن سانتریفیوژ در صنایع مختلفی مانند صنایع غذایی، دارویی و دیگر صنایع نیز استفاده می‌شود.

7- در هنگام نصب هواکش سانتریفیوژ باید به انتخاب سایز مناسب و همچنین نصب در محل مناسب توجه شود.

8- برای افزایش کارایی هواکش سانتریفیوژ، می‌توان از تجهیزاتی مانند سیستم‌های تنظیم سرعت و تنظیم فشار هوا استفاده کرد.

9- هواکش سانتریفیوژ باید به طور دوره‌ای تعمیر و نگهداری شود تا عملکرد بهینه آن حفظ شود.

10- در صورت عدم تعمیر صحیح فن سانتریفیوژ، ممکن است با مشکلاتی مانند صدای بلند و یا خرابی پروانه مواجه شوید.

هواکش سانتریفیوژ، دمنده‌ای قابل اعتماد، سازگار و کم صدا!

هواکش سانتریفیوژ که معمولاً به عنوان دمنده شناخته می شود. به دلیل قابلیت اطمینان، سازگاری و کم صدا بودن مورد توجه قرار می گیرد. آنها را می توان برای جابجایی گاز و همچنین هوا مورد استفاده قرار داد. و حتی در محیط های صنعتی، عمر مناسبی دارند و نیاز به نگهداری یا تمیز کردن کمی دارند.

خرید هواکش سانتریفیوژ

برای خرید فن سانتریفیوژ باید ابتدا نیازهای خود را مشخص کنید. برای مثال، برای استفاده در صنایع مختلف نیاز به فن سانتریفیوژ با ظرفیت بالا و با کیفیت بالا است. همچنین، بسته به نوع کاربرد، باید دقت کنید که فن سانتریفیوژ از جنس چه موادی ساخته شده است. بعد از مشخص کردن نیاز‌های خود، بهتر است تحقیقات خود را با استفاده از مراجعه به وب‌ سایت‌ های مربوط به تولیدکنندگان و فروشندگان فن سانتریفیوژ، انجام دهید.

این اقدام به شما کمک می‌کند تا با تولیدکنندگان و فروشندگان مختلف آشنا شوید. و انواع مختلف فن سانتریفیوژ را مقایسه کنید. همچنین، برای خرید هواکش سانتریفیوژ، بهتر است تحقیقات خود را با مراجعه به تولیدکنندگان و فروشندگان معتبر انجام دهید. برای اطمینان از کیفیت محصول خود، بهتر است از تولیدکنندگان و فروشندگان مطمئن خرید کنید.

نکات قابل توجه در خرید هواکش سانتریفیوژ

در خرید فن سانتریفیوژ و هواکش سانتریفیوژ، باید به نکات زیر توجه داشته باشید:

1. کیفیت محصول:

برای تضمین کیفیت محصول، بهتر است از تولیدکنندگان و فروشندگان مطمئن خرید کنید.

2. ظرفیت:

برای کاربرد در صنایع مختلف، باید به ظرفیت فن سانتریفیوژ و هواکش سانتریفیوژ توجه کنید.

3. ابعاد:

ابعاد فن سانتریفیوژ و هواکش سانتریفیوژ باید با نیازهای شما هماهنگ باشد.

4. قیمت:

قیمت فن سانتریفیوژ و هواکش سانتریفیوژ، باید با کیفیت آنها هماهنگ باشد.

5. خدمات پس از فروش:

بهتر است از فروشندگانی خرید کنید که خدمات پس از فروش مناسبی دارند. فن سانتریفیوژ، ابزارهای مهمی در صنایع مختلف هستند. برای خرید این دستگاه‌ ها، باید از تولیدکنندگان و فروشندگان مطمئن خرید کنید و به نکاتی مانند کیفیت، ظرفیت، ابعاد، قیمت و خدمات پس از فروش توجه کنید.

با تحقیقات کافی، می‌توانید دستگاه مناسبی را برای نیازهای خود پیدا کنید. هواکش سانتریفیوژ اغلب دارای کانال های مخصوصی می باشند تا هوای خروجی را از طریق این کانال ها تخلیه نموده و بوسیله فنی که در آن ها تعبیه شده است، هوای جدید را جایگزین آن نمایند. این روند می تواند از طریق به کار گیری یک ملخ متحرک تسریع گردیده و فرایند تخلیه و جایگزینی هوای مرده تسریع گردد.

سفارش فن سانتریفیوژ باید از طریق مرکز معتبر صورت بگیرد، چرا که این محصول در تنوع بالایی از لحاظ نحوه کارکرد و شکل ظاهری تولید می گردد که هر کدام برای محیط خاصی مناسب است. برای دریافت مشاوره و انتخاب بهترین نوع هواکش سانتریفیوژ با کارشناسان فروش ما ارتباط برقرار نمایید.

کاربرد هواکش سانتریفیوژ

هواکش گریز از مرکز و یا هواکش سانتریفیوژ یکی از رایج ترین نوع هواکش صنعتی می باشد که در مصارف خانگی و صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند. وظیفه هواکش ها جابجایی هوا یا دیگر گازها می باشد. هواکش سانتریفیوژ با کشیدن هوا به سمت مرکز فن و سپس تخلیه آن با زاویه قابل پیش بینی 90 درجه از جهت ورودی هوا کار می کنند. آنها هزینه نسبتا پایینی دارند، می توانند به طور موثر هوا را در شرایط مختلف جریان هوا حرکت دهند و بی سر و صدا کار کنند.

به دلیل این ویژگی‌ها، معمولاً برای حرکت هوا در سراسر سیستم‌های تهویه استفاده می‌شوند، یا روی دودکش‌ها قرار می‌گیرند تا هوای داغ، کهنه یا کثیف را از محیط کار خارج کنند و آن را به محیط اطراف بیرون برانند. این مدل هواکش ها در دو نوع کاربری ساخته می شوند،ابعاد بزرگ و عظیم الجثه آن برای استفاده در معادن،کارخانه ها و محیط های بزرگ طراحی شده و مدل دیگر این فن ها،در ابعادی کوچکتر حتی در داخل رایانه ها(کامپیوترهای شخصی و لپ تاپ ها)،جاروبرقی ها،و یا هود و لوازم آشپزخانه نیز مورد بهره برداری قرار می گیرند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با هواکش سانتریفیوژ ،قیمت هواکش سانتریفیوژ و خرید هواکش سانتریفیوژ هم چنین اطلاع از انواع هواکش های صنعتی و قیمت اگزاست فن ها می توانید مورد زیر را مشاهده نمایید.

دسترسی سریع به عناوین این مطلب:

💥قیمت هواکش سانتریفیوژ

قیمت فن سانتریفیوژ بر اساس پارامترهای مختلفی تغییر میکند. هر فن سانتریفیوژ بر اساس سایز از استانداردهایی مشخص پیروی می کند. گاهی اوقات بنا به درخواست مشتری و کارایی فن سانتریفیوژ این استانداردها را میتوان تغییر یا ارتقاء بخشید.

پارامترهایی تاثیر گذار در قیمت هواکش سانتریفیوژ شامل: ضخامت ورق شکل ظاهری فن نوع طراحی پروانه نوع الکتروموتور جنس ورق نوع پوشش رنگ میباشد. برای اطلاع دقیق تر از قیمت هواکش سانتریفیوژ میتوانید با کارشناسان تهویه آماج مشاوره تلفنی رایگان داشته باشید.

هواکش سانتریفیوژ چیست؟

فن سانتریفیوژ موتور یا پمپی است که هوا را با استفاده از نیروی گریز از مرکز به حرکت در می آورد که در اثر چرخش پروانه ای ایجاد می شود که هوا یا مایعات را به داخل دمنده می کشد و آن را از طریق خروجی دمنده بیرون می راند. آنها از یک پروانه، محفظه و مکانیزم محرک تشکیل شده اند که پروانه عنصر کلیدی است که دارای یک سری پره های نصب شده بر روی هاب مرکزی متصل به شفت فن است.

طراحی محرک یک هواکش سانتریفیوژ، که می تواند تسمه یا درایو مستقیم باشد، سرعت چرخش پروانه را تعیین می کند. سرعت و کارایی هواکش سانتریفیوژ باعث می شود آنها را با طیف گسترده ای از کاربردها از جمله انواع خشک کن ها تا سیستم های HVAC سازگار کنند.

فن سانتریفیوژ مکنده کوچک

فن سانتریفیوژ مکنده کوچک امروزه جز پرطرفدار ترین فن های سانتریفیوژ می باشند که فروش بسیار زیادی دارتد‌. این نوع از فن برای محیط هایی مانند آشپزخانه های متوسط صنعتی، رستوران ها و محیط های کارگاهی بهترین انتخاب می باشند.

فن های سانتریفیوژ مکنده کوچک با این که دارای ابعاد کوچکی هستند اما دارای قدرت بسیار زیادی می باشند. همچنین یکی از بارزترین شاخص های این فن ها طول عمر بالای آن ها می‌باشد. فن های سانتریفیوژ مکنده کوچک توانایی دارند برای مدت زمان زیادی بدون هیچ خرابی به صورت مداوم کار کنند.

قیمت فن سانتریفیوژ مکنده کوچک

فن سانتریفیوژ کوچک چون کاربرد زیادی دارند. امروزه شرکت های زیادی اقدام به ساخت آن ها میکنند. همین امر موجب شده است این فن ها با برند های مختلفی در بازار موجود باشند.

یکی از مهم ترین مواردی که باعث اختلاف قیمت چنین فن هایی می شود تفاوت برند  آن ها است. چون هر شرکت و برندی برای ساخت این فن ها از مواد اولیه و طراحی خاصی استفاده میکند.

اما نمیتوان گفت به طور مطلق هر فن سانتریفیوژ مکنده کوچکی که گران باشد کیفیت بالایی دارد یا هر فنی که ارزان باشد کیفیت پایینی دارد. به همین خاطر باید هنگام خرید حتما توجه کنید که این نوع از فن را حتما از یک برند معتبر تهیه کنید.

اجزای هواکش سانتریفیوژ

اجزای اصلی هواکش سانتریفیوژ

•هوزینگ (حلزونی)هواکش

•موتور تولید قدرت (نیرو محرکه)

•پروانه (ایمپلر) که با توجه به اندازه هوزینگ، شکل پروانه ها و جنس ساخت هر کدام از این عضوهای اصلی و جهت چرخش جریان گاز انواع مختلفی هواکش سانتریفیوژ موجود می باشد.

نیرو محرکه در هواکش ها معمولا از الکتروموتور تامین می شود که انرژی الکتریکی را به انرژی مکانیکی چرخشی تبدیل می کند. اما از انواع دیگر موتورها نیز می توان جهت ایجاد جریان چرخشی در پروانه هواکش استفاده نمود. پروانه یا ایمپلر این هواکش ها به صورت یک حلزونی می باشد که تیغه هایی روی این حلزونی سوار شده است.

.

اجزای فرعی هواکش سانتریفیوژ :

•کانال ورودی و خروجی گاز به هواکش

•محور انتقال قدرت از موتور به پروانه

•یاتاقان ها (بیرینگ)

•کوپلینگ ها

نحوه کارکرد هواکش های سانتریفیوژ

کارکرد هواکش های سانتریفیوژ بدین شکل می باشد که پروانه های فن با چرخش خود انرژی جنبشی هوای موجود در لبه تیغه های پروانه را افزایش داده و باعث پرتاب ذرات هوا به سمت بیرون هواکش می شوند. فشار هوای پرتاب شده پس از ورود به کانال خروجی هواکش به دلیل مقاومت ایجاد شده توسط بدنه هواکش و کانال خروجی افزایش می یابد.

اما این عمل افزایش انرژی جنبشی و پرتاب ذرات هوا در لبه پروانه باعث کاهش فشار در آن منطقه (یعنی لبه پروانه) و ایجاد نوعی خلأ یا وکیوم در آن قسمت هواکش می شود که اختلاف فشار آن منطقه با قسمت محوری پروانه، هوا را از قسمت محور پروانه به سمت لبه های آن می کشاند و باز انرژی جنبشی و سرعت ذرات هوا افزایش می یابد و پرتاب این ذرات به بیرون هواکش صورت می گیرد.

این عمل بدین شکل دائما تکرار می شود و باعث ایجاد جریان هوا در کانال ورودی و هواکش می شود. ضمنا قابل ذکر است که در هواکش های سانتریفیوژ ورود جریان هوا به کانال ورودی هواکش هم محور با پروانه هواکش می باشد. یعنی جریان هوا یک چرخش نود درجه ای در داخل هواکش سانتریفیوژ خواهد داشت.

هواکش سانتریفیوژ برای چه مواردی استفاده می شود؟

یک فن سانتریفیوژ معمولاً برای کاربردهای مسکونی برای انتقال هوا از طریق مجرای خانه شما استفاده می شود. به سیستم تهویه مطبوع، کوره یا مجرای هود خود فکر کنید. همچنین ممکن است این موارد را در محیط های تجاری مانند کارواش خود مشاهده کنید. پس از اتمام شستشو، فن های بزرگ ماشین شما را تنها در چند ثانیه خشک می کنند.

این فن ها فن های گریز از مرکز هستند. آنها هوای بیرون را می گیرند و آن را به سرعت حرکت می دهند و اختلاف فشار ایجاد می کنند. تا زمانی که اختلاف فشار حفظ شود، هوا به حرکت خود ادامه می دهد و ماشین شما به سرعت خشک می شود. فن های سانتریفیوژ در دستگاه های نقاله هوا نیز رایج هستند که از هوا برای انتقال اجسام در طول تسمه نقاله استفاده می کنند. این چیزی است که ممکن است در یک کارخانه یا انبار مشاهده کنید.

سیستم انتقال قدرت در هواکش سانتریفیوژ :

1.انتقال مستقیم:

در این نوع سیستم، موتور به صورت مستقیم از طریق میله انتقال قدرت به پروانه متصل می باشد. در این سیستم موتور و پروانه هواکش هم محور می باشند. بدین طریق سرعت چرخشی پروانه با سرعت چرخشی موتور هواکش یکی می باشد.

2.انتقال از طریق تسمه:

در این نوع از هواکش ها به جای میله انتقال قدرت، یک تسمه وظیفه انتقال حرکت چرخشی از موتور هواکش به پروانه ها را دارد. در این نوع بر خلاف نوع انتقال مستقیم که تغییر سرعت چرخش پروانه ها با تغییر سرعت موتور هواکش امکان پذیر می باشد. سرعت چرخش پروانه ها به نسبت قطر شانه ای موتور به قطر شانه ای پروانه که تسمه روی آن سوار می شود بستگی دارد.

بدین شکل سرعت چرخش پروانه ها با سرعت چرخش موتور هواکش و قطر شانه ای موتور نسبت مستقیم و با قطر شانه ای پروانه نسبت معکوس دارد. یعنی علاوه بر تغییر سرعت چرخش موتور هواکش، با کاهش قطر شانه پروانه و افزایش قطر شانه موتور هواکش می توان سرعت چرخش پروانه را افزایش داد. اما یکی از معایب این روش انتقال قدرت امکان سر خوردن تسمه روی شانه ای می باشد که باعث تلفات می شود.

هواکش سانتریفیوژ بی صدا

گاهی اوقات سر و صدای هواکش های سانتریفیوژ در حین کار بسیار زیاد است. این میزان از سرو صدا برای محیط های صنعتی، کارخانه ها و کارگاه های تولیدی اذیت کننده نیست. اما اگر این نوع از فن ها را در محیط های آرام به کار ببریم به احتمال زیاد سر و صدای زیاد آن ها بسیار آزاردهنده خواهد شد. همین امر موجب به وجود آمدن هواکش های سانتریفیوژ بی صدا شده است. این نوع از هواکش ها عملکرد و توانایی مشابه با سایر انواع فن های سانتریفیوژ دارند و تنها تفاوت آنها در میزان سرو صدایشان است.

مکان استفاده از هواکش سانتریفیوژ بی صدا

هواکش های سانتریفیوژ بی صدا به گونه ای ساخته شده اند که در حین کار صدای بسیار کمی دارند. صدای این فن ها تقریبا برابر است با صدای عادی حرف زدن انسان ها. همین امر موجب شده است همه کتابخانه ها، هتل ها و بیمارستان ها از این نوع فن استفاده کنند‌. چون این نوع از فن هنگام کار کردن باعث بر هم زدن آسایش سایر افراد نمی شود.

در بیمارستان ها اگر فن وجود نداشته باشد بوی خون و مواد ضد عفونی کننده تقریبا آنجا را به مکانی غیر قابل تحمل تبدیل میکند. ‌در گذشته وجود فن های سانتریفیوژ پرسروصدا اگرچه هوا را تهویه می کردند اما باعث برهم زدن آسایش بیماران نیز می شدند. همین امر موجب شده است تقریبا امروزه همه بیمارستان ها از فن سانتریفیوژ بی صدا استفاده کنند.

انواع هواکش سانتریفیوژ

همانطور که قبلا ذکر کردیم یکی از راه های تقسیم بندی هواکش های سانتریفیوژ نوع شکل پروانه های آن ها می باشد. در این روش تقسیم بندی در حالت کلی سه نوع هواکش داریم که عبارتند از:

•هواکش سانتریفیوژ با پروانه خم به جلو (فوروارد)

•هواکش سانتریفیوژ با پروانه خم به عقب (بکوارد).•هواکش سانتریفیوژ شعاعی (رادیکال) هرکدام از این انواع هواکش را در زیر به صورت مختصر توضیح خواهیم داد.

هواکش سانتریفیوژ فوروارد ( هواکش سانتریفیوژ با پروانه خم به جلو )

هواکش سانتریفیوژ فوروارد

شکل 1: هواکش سانتریفیوژ با پروانه خم به جلو این نوع از هواکش ها دارای یک کانال خروجی متصل به هوزینگ می باشد. این کانال خروجی به این دلیل نصب می گردد که جلوی شتاب بالای ذرات هوا در خروجی را بگیرد. در این نوع از هواکش ها تیغه های پروانه دارای انحنای رو به جلو در جهت چرخش پروانه می باشند.

پروانه های هواکش سانتریفیوژ فوروارد نسبت به پروانه های هواکش بکوارد و هواکش سانتریفیوژ شعاعی دارای تیغه های بیشتری می باشد. تیغه های خم به جلو صدای بسیار کمتری نسبت به بقیه تیغه ها ایجاد می کنند. این نوع هواکش در شکل بالا نشان داده شده است.

انواع هواکش سانتریفیوژ فوروارد

هواکش سانتریفیوژ فوروارد در دو نوع تک ورودی و دو ورودی ساخته شده که علت تعداد ورودی آن ها کاهش میزان مصرف انرژی و نویز است که ممکن است در اثر زیاد بودن میزان فشار هوایی که قرار است جابجا نمایند به وجود آید(یعنی در صورتی که حجم هوایی جابجایی زیاد باشد،در این صورت،سعی می کنند تا از نوع دو ورودی آن استفاده نمایند).

هنگام خرید هواکش سانتریفیوژ فوروارد به چه مواردی توجه کنیم؟

موارد مختلفی که می توان در خرید هواکش سانتریفیوژ فوروارد در انواع تک مکشه و دو مکشه به آن ها توجه کرد عبارتند از:

فشار هوای مورد نیاز:

با توجه به اینکه فن های سانتریفیوژ فوروارد برای فشار هوای تقریبا کم مناسب هستند، لذا بهتر است متناسب با فشار و جریان هوای محیط کار خریداری شوند.

دمای محیط :

دمای محیط های مختلف در طول عمر هواکش های سانتریفیوژ موثر است. در واقع فن های گریز از مرکز فوروارد برای محیط های گرم با فشار نسبتا کم مناسب هستند.

ارتفاع محل نصب فن:

با توجه به اینکه فن های سانتریفیوژ فوروارد در اندازه هایی تقریبا بزرگی نسبت به فن های صنعتی دیگر ساخته می شوند، بنابراین بهتر است که اندازه هواکش خریداری شده متناسب با ارتفاع محل کار باشد.

شرایط محیطی:

منظور از این شرایط این است که فن سانتریفیوژ فوروارد تهیه شده باید با توجه به نوع محیط کار که ممکن است گرم، سرد، خشک یا مرطوب باشد، خریداری شود.

مزایا و معایب استفاده از فن سانتریفیوژ فوروارد

  • هواکش سانتریفیوژ فوروارد به دلیل حساسیت بالایی که نسبت به ذرات معلق دارند، برای جابجایی هوای تمیز مورد استفاده قرار می گیرند.
  • به همین دلیل از فن های سانتریفیوژ فوروارد در صنعت تهویه مطبوع استفاده می گردد.
  • هواکش فوروارد در میان تمام هواکش ها دارای کمترین بازدهی می باشد یعنی چیزی حدود 55 تا 65 درصد می باشد.
  • فن فوروارد برای سرعت دورانی پایین طراحی گردیده است و به همین دلیل تولید صدای کمی دارد.
  • هواکش فوروارد قابلیت اعمال بار اضافی بر موتور را دارا هستند.
  • از هواکش های با پروانه خم به جلو در سیستم های تهویه مطبوع و گرمایشی استفاده می گردد.
  • از هواکش های سانتریفیوژ فوروارد برای فشارهای پایین و دبی های پایین تا متوسط استفاده می شود. کارکرد این هواکش ها دقیقا مشابه روش توصیف شده در بالا می باشد.

هواکش سانتریفیوژ بکوارد ( هواکش سانتریفیوژ با پروانه خم به عقب)

هواکش سانتریفیوژ بکوارد

شکل 2: هواکش سانتریفیوژ با پروانه خم به عقب هواکش های بکوارد به صورت یک استوانه می باشند . تیغه های پروانه در آن به صورت محدب می باشد . که انحنای آن ها خلاف جهت گردش پروانه می باشند. دمنده های کوچکتر به جای تیغه محدبی شکل دارای تیغه شیبدار می باشند که دارای انحنا نمی باشند. هر دوی این تیغه ها دارای عملکرد خوبی می باشند که می توان آن ها را با روش های ساخت اقتصادی تری تولید کرد.

عملکرد هواکش سانتریفیوژ بکوارد

هواکش های سانتریفیوژ بکوارد با گردش خود دو محیط مثبت و منفی را در مدار گردش خود ایجاد می نمایند، یعنی قسمت بالایی یا انتهایی پروانه محیطی مثبت به وجود آورده و برعکس آن قسمت نوک و یا همان بکوارد پروانه محیطی منفی را به وجود خواهد آورد. در صورتی که اختلالی در این وضعیت ایجاد شود، موجب به وجود آمدن نیرویی استاتیکی در این روند شده و باعث ایجاد اختلال در روند تهویه هوای ناشی از خلق این محیط مثبت و منفی خواهد شد.

به همین دلیل در صورتی که قسمتی از کار ایراد داشته باشد و به صورت دقیقی تنظیم نشده باشد، موجب به وجود آمدن نیروی استاتیک در روند تهویه هوا خواهد شد. این دسته از هواکش ها برای بازه های سرعتی وسیعی استفاده می شوند.

اما معمولا برای جریان های هوا با سرعت متوسط و فشار بالا مورد استفاده قرار می گیرند. کارکرد هواکش سانتریفیوژ بکوارد به همان شکل که قبلا توضیح داده شد می باشد. هوا از طریق یک کانال مخروطی شکل وارد هواکش بکوارد شده و پس از افزایش انرژی جنبشی و سرعت ذرات هوا، به صورت مستقیم در جهت شعاعی پروانه و بدون نیاز به کانال خروجی از هواکش خارج می گردد.

قیمت هواکش سانتریفیوژ بکوارد :

قبل از خرید فن سانتریفیوژ بکوارد دقت کنید و به مقایسه قیمت انواع فن سانتریفیوژ بکوارد بپردازید زیرا شرکت های وجود دارند که فن سانتریفیوژ بکوارد را با قیمت‌های بسیار بالا به فروش می‌رسانند که این به نفع مشتری نیز بهتر است قبل از خرید حتما.

قیمت ها را مقایسه کرده و مناسب ترین قیمت و امکانات را نسبت به بودجه خود انتخاب کنید و به خرید فن سانتریفیوژ بکوارد مورد نظر بپردازید. فن سانتریفیوژ بکوارد که بیش تر از یک موتور در ساختار خود دارند قیمت بالاتری نیز خواهند داشت اما طبیعتا توان مکندگی آن ها بسیار بالا تر می رود.

در صورتی که فضایی که می خواهید فن سانتریفیوژ بکوارد را در آن جا نصب کنید متراژ بالایی دارد توصیه ما به شما این است که یا از تعداد بیشتری فن سانتریفیوژ بکوارد استفاده کنید یا فن سانتریفیوژ بکوارد تهیه کنید که بیشتر از یک موتور در ساختار آن به کار رفته است.

جنس هواکش سانتریفیوژ بکوارد

جنس متریال مورد استفاده در بدنه و پره های هواکش سانتریفیوژ بکوارد نیز می تواند موجب کاهش یا افزایش قیمت فن سانتریفیوژ بکوارد بشود. هر چه میزان فلز به کار رفته در ساخت بدنه و پره های فن سانتریفیوژ بکوارد بیشتر باشد و هم چنین آن فلز ذاتا فلز گران قیمت تری باشد قیمت کلی فن سانتریفیوژ بکوارد نیز بالا تر خواهد رفت.

اما استفاده از فلزات گران قیمت و سنگین تر در سبب می شود که استحکام و هم چنین طول عمر فن سانتریفیوژ بکوارد شما بالا تر برود و دیر تر نیاز به تعمیر داشته باشد.فن سانتریفیوژ از انرژی جنبشی پروانه ها برای افزایش حجم جریان هوا استفاده می کند.

مزایا و معایب هواکش سانتریفیوژ بکوارد

  • هواکش های سانتریفیوژ با پروانه خم به عقب در دبی های بالا دارای افت عملکرد می باشند.
  • هواکش های بکوارد نسبت به هواکش های خم به جلو و شعاعی بازدهی بالاتری دارند.
  • هواکش های بکوارد با پروانه خم به عقب نسبت به نوع شعاعی از لحاظ انرژی به صرفه تر می باشند.
  • برای کارکردهای انرژی بالا به دلیل هزینه های کمتر نسبت به هواکش های سانتریفیوژ شعاعی به صرفه تر می باشند.
  • عمده کاربرد این دسته از هواکش های سانتریفیوژ بکوارد در سیستم های گرمایش، تهویه و هواسازها می باشد.
هواکش ایرفویلی

نوع خاصی از هواکش های بکوارد می باشد،که تیغه های آن دارای سطح مقطعی شبیه به ایر فویل می باشد .

مزایا و معایب هواکش بکوارد ایرفویلی
  • زاویه برخورد تیغه با جریان هوا در این هواکش ها بسیار کم می باشد.
  • این نوع هواکش ها دارای بیشترین راندمان در میان تمام هواکش ها هستند.
  • همچنین این نوع از هواکش ها کمترین صدای تولیدی را بین هواکش ها داراست.
  • هواکش ایرفویلی برای دبی های بالا مورد استفاده قرار می گیرد . زیرا این نوع از هواکش ها می توانند بار اضافی را بر مورد وارد کنند.
  • هنگامی که امکان خوردگی و سایش تیغه های پروانه وجود دارد به جای استفاده از پروانه های دارای تیغه ایرفویلی از هواکش بکوارد معمولی استفاده می گردد.

هواکش سانتریفیوژ شعاعی

هواکش سانتریفیوژ شعاعی

شکل 3: هواکش سانتریفیوژ شعاعی

در این نوع از هواکش ها تیغه به صورت صاف و مستقیم بر روی حلزونی خود سوار شده اند. در میان تمامی هواکش ها، تیغه های فن سانتریفیوژ شعاعی دارای کمترین حساسیت به ذرات جامد و گرد و غبار هستند . هواکش های شعاعی به علت فشار بالا استاتیکی دارای کمترین بازده بوده اما کاربرد آنها بیشتر برای هوای کثیف و انتقال مواد می باشد.

مزایا و معایب هواکش سانتریفیوژ شعاعی

  • کاربرد آنها برای مواردی که گاز یا سیال دارای آلودگی و گرد و غبار و ذرات جامد دیگر می باشد .
  • فن های سانتریفیوژ شعاعی تولید صدای بالایی دارند.
  • در حالت کلی از هواکش های سانتریفیوژ شعاعی برای فشارهای بالا و دبی کم تا متوسط استفاده می گردد.
  • کاربرد هواکش های سانتریفیوژ شعاعی در جاروبرقی ها و موارد مشابه می باشد.

هواکش سانتریفیوژ خانگی

گاهی اوقات خانه ها به گونه ای طراحی و ساخته می شوند. که تعداد پنجره های آن ها به شدت کم می باشد. کمبود پنجره در هر محیط چه خانه و چه کارگاه باعث راکد شدن هوای آن محیط می شود.

به همین خاطر برای تهویه هوای این گونه از محیط ها به هواکش نیاز است. هواکش سانتریفیوژ خانگی بهترین و با کیفیت ترین نوع هواکش برای خانه های کوچک و بزرگ می باشند. این نوع از هواکش ها می‌توانند به خوبی بو، گرما، بخار و دود را از خانه خارج کنند و هوای تازه به داخل آن تزریق کنند.

مزایای استفاده از هواکش های سانتریفیوژ خانگی

استفاده از هواکش های سانتریفیوژ خانگی مزایای زیادی به همراه دارد. که بهتر است با آنها آشنا شوید. چون در این صورت می‌توانید خریدی بهتری داشته باشید.

خارج کردن دود

گاهی اوقات در خانه ممکن است بر اثر سوخت غذایی یا آتش گرفتن یک وسیله دود زیادی ایجاد شود. اگر در این گونه از اوقات سریع دود تخلیه نشود سیاه و کدر شدن دیوار های خانه حتمی خواهد بود.

به همین خاطر همیشه توصیه می‌شود حتما از یک فن سانتریفیوژ خانگی در منزل خود استفاده کنید. چون این نوع از هواکش میتواند در سریع ترین زمان ممکن دود را از خانه خارج کند و هوای تمیز جایگزین آن بکند‌.

خارج کردن بو

در خانه های مسکونی چون پخت و پز انجام می شود همیشه بو های مختلفی وجود دارد. در بسیاری از مواقع ممکن است بو های ناخوشایندی در خانه وجود داشته باشد که محیط خانه را غیر قابل تحمل کنند. گاهی اوقات شدت بو به گونه ای زیاد می باشد که حتی هود نیز نمی تواند آن را از خانه خارج کند.

برای اینگونه از مواقع فن سانتریفیوژ خانگی بهترین گزینه است. زیرا قدرت مکندگی این نوع از هواکش بسیار زیاد می باشد و می تواند هر نوع بویی را با هر غلظتی از محیط خارج کند.

جلوگیری از نم زدن دیوارها

معمولا بخار ناشی از پخت و پز و رطوبت سرویس های بهداشتی اگر از خانه خارج نشوند. بعد از مدتی باعث نم زدن دیوار های خانه می شوند. زمانی هم که دیوارهای خانه نم بزنند اگر سریع به آنها رسیدگی نشود.

پوسیده می شوند و با مرور زمان تخریب می شوند. همین امر وجود یک هواکش سانتریفیوژ خانگی را برای هر خانه ای الزامی می کند. چون این نوع از هواکش ها بخار را از خانه خارج می کنند و با تهویه هوا دائم باعث از بین رفتن هرگونه رطوبتی می شوند.