پشتیبانی تهویه آماج 

فن مواد کش

رادیال
موجود
فن مواد کش مکانیزمی برای هل دادن، کشیدن یا انتقال هوا و ذرات از طریق سیستم های صنعتی است.
14,000,000تومان 14,000,000
مشخصات فنی - فن مواد کش
🔋توان 4 کیلووات
💡هوادهی 70000
☢️قطر پروانه 50 سانتی متر
🔅دور موتور 2800 دور در دقیقه
✴️جنس بدنه فولاد با پوشش رنگ الکترواستاتیک
💡جنس پروانه آهن با پوشش رنگ الکترواستاتیک
⚡برق تک فاز
✔️گروه اگزاست فن

فن موادکش⭐️ پایین ترین قیمت فن مواد کش⭐️ فن انتقال مواد

انتقال پنوماتیک مواد عبارتست از انتقال مواد از یک نقطه به نقطه دیگر با استفاده از باد بعنوان عنصر انتقال دهنده. برای انتقال مواد از محلی به محل دیگر به انرژی نیاز داریم. این انرژی می تواند به روش های مکانیکی (مانند تسمه نقاله، سطل و غیره)، فن، دمنده یا یک کمپرسور تامین شود.

فن مواد کش در جابجایی مواد صنعتی

وقتی از جابجا کردن مواد صنعتی سخن به میان می آید منظور، استفاده از باد برای حمل یا انتقال مواد در یک سیستم تولیدی صنعتی است. عملیات ساخت صنعتی ممکن است از ذرات کوچک مانند خاک اره، ماسه و کاغذ تا ذرات بزرگتر و سایشی تر مانند غذای حیوانات، تراشه های چوب، تکه های پلاستیک، ضایعات فلزی و موارد دیگر را به همراه داشته باشد.

کاربرد فن مواد کش

فن انتقال مواد مکانیزمی است که برای راندن، کشیدن یا انتقال پنوماتیک هوا و ذرات از داخل سیستم به کار می رود. این بدان معناست که فن انتقال مواد باید سنگین بوده و در برابر خوردگی مقاوم باشد تا بتواند در برابر فرسایشی که توسط مواد ایجاد می شود ایستادگی کند.

انتخاب تکنولوژی مناسب برای انتقال مواد توسط فن مواد کش کار بسیار حساسی است. موادی که در داخل تجهیزات پنوماتیک حرکت می کنند اغلب باعث ایجاد خوردگی و گاهی اوقات نیز موجب آتش سوزی و انفجار می شوند (به عنوان مثال، آرد، خاک چوب یا کاغذ). در بسیاری از کاربردها، مواد ممکن است محبوس شده و باعث گرفتگی و از کار افتادن سیستم هایی که کیفیت مناسبی نیز ندارند شوند.

می توان از فن های فشار قوی برای انتقال پنوماتیک مواد استفاده کرد. فن هایی با طراحی رادیال / چرخ پره دار، مواد را به داخل سیستم های جمع آوری خاکه هدایت کرده و از آنجا به داخل سطل های زباله، سیلوها، کانتینرها و غیره تخلیه می کنند.

نحوه قرارگیری فن مواد کش نشان می دهد که موتورها چگونه باید برای چرخاندن فن نصب شوند. فن هایی که برای جابجایی مواد سنگین تر به کار می روند با چیدمان 9 یا چیدمان موتور 1 تسمه ای نصب می شوند تا گیرپاژ کردن سیستم باعث سوختن موتور نشود. به دلیل داشتن نگهداری و تعمیر ساده نیز موجب طول عمر آن می شود.

چیدمان 1 تسمه ای با یک پروانه معلق: فن و موتور هر کدام روی یک پایه نصب می شوند.

چیدمان 9: تسمه ای با پروانه معلق. موتور روی پایه نصب نمی شود بلکه در کنار فن قرار می گیرد تا فضای کمتری اشغال کند.

مشکل اصلی در هنگام استفاده از فن مواد کش

دغدغه اصلی به هنگام کار با فن انتقال مواد حفظ مواد و جریان هوا و نیز کاهش آسیب های ناشی از مواد سایشی و خورنده است. بدون داشتن طراحی و تیغه مناسب، ذرات روی هم انباشته شده موجب گرفتگی و آسیب رساندن به ماشین آلات و دستگاه ها شده، ایجاد ریسک خرابی پر هزینه نموده و خطر آتش سوزی را افزایش می دهد.

طراحی سیستم کانال کشی و نیازمندی های حجم / فشار به انتخاب نوع فن / چرخ، توان و نوع مواد سازنده فن کمک خواهد کرد. طراحی بر اساس ملاحظات زیر صورت می گیرد:

  • آیا مواد خورنده هستند؟
  • آیا چسبناک هستند؟
  • آیا باید عامل خورندگی خاصی را در نظر گرفت؟
  • چگالی و حجم مواد چقدر است؟

نحوی جابجایی مواد خارجی توسط فن انتقال مواد

برای جابجا کردن هوای پر از مواد خارجی توسط فن باید چگالی موادی که جابجا می شوند را مشخص کرد. در آنصورت میزان مناسب هوای تازه محاسبه شده و فن انتخاب می شود. از باد پر فشار برای حمل خاک، بخارات جوشکاری، دانه ها، تکه های پلاستیک، ضایعات چوب و کاغذ و انتقال به نقطه جمع آوری استفاده می شود.

مزیت دیگر این فن ها این است که می توان از انتقال باد برای خنک کردن و هوارسانی به موادی که حمل می شوند استفاده کرد. این مساله در سیستم های انتقال محصول که نیاز به خنک کاری بیشتری وجود دارد بسیار مفید است. مواد پودری و جامد فله ای را می توان با توجه به مقاومتشان در برابر خوردگی و ساییدگی از داخل فن ها عبور داد.

ویژگی های طراحی:

  • در صورت امکان direct drive
  • یاتاقان ها و موتورها مجزا هستند. شفت با نمد سرامیکی آب بندی می شود
جنس سازه:
  • فولاد کربن دار
  • فولاد ضدزنگ
  • فولاد با روکش کربن

موارد استفاده از فن مواد کش

فن انتقال مواد در جایی مورد استفاده قرار می گیرد که مواد جامد و حجیم باید جابجا شوند. بعضی اوقات، برای محصولاتی که در محیط های قابل اشتعال و انفجار حرکت می کنند با توجه به ماهیت مواد، از فن انتقال مواد ATEX استفاده می کنند. قابلیت اشتعال، وزن و ضخامت الیاف، نوع ATEX یا فن مناسب برای همان کاربری را مشخص می کند.

فن های سانتریفیوژ تیغه پارویی، راه حلی مناسبی برای جابجایی پودرهای غلیظ و سایر مواد هستند. به عنوان مثال، هوای پر فشار می تواند به راحتی آرد، خاک اره، دانه و انواع مواد را به نحو مناسبی حمل کند.

سیستم های مدرن انتقال پنوماتیک مواد

در گذشته همواره از فن های ضعیف برای هوا رسانی به سیستم استفاده می شده که این امر منجر به انتقال مواد سبک در مقادیر کم محدود بوده است. دمنده های صنعتی مدرن، تجهیزاتی هستند که انتقال مواد را با توان عملیاتی بالا و در مسافت های طولانی تر امکان پذیر کرده اند. این دمنده ها دارای سر و صدای کمتر و مقاومت بیشتر در برابر شرایط آب و هوایی بوده و بعضی مدل ها را حتی می توان در داخل یا خارج از فضای تولید نصب نمود.

دمنده های صنعتی را می توان در ابتدای خط تجهیزات انتقال مواد نصب کرد تا فشار بالایی را تامین نمایند در غیر اینصورت در انتهای خط نیز قابل نصب اند تا خلا ایجاد کنند. از دمنده ها می توان در فرآیند تمیز کردن و خروج مواد نیز استفاده کرد. دمنده های صنعتی دارای فن های سانتریفیوژ با تیغه های فوروارد و بک وارد هستند که موجب افزایش فشار جریان هوای ورودی با استفاده از پروانه ها شده و هوا را بصورت رادیال سرعت بخشیده و جهت جریان را هوا را به سمت بیرون تغییر می دهد.

فن مکنده

فن مکنده عموما در نیروگاه های گاز ناشی از دفن پسماند یا ایستگاه های زباله سوزی نصب می شوند و باید در مکانی مرتفع نصب شوند تا به کاندنس شدن قطرات آب کمک کند. فن مکنده گازهای ناشی از پسماند را به سمت نیروگاه های مربوطه یا ایستگاه های زباله سوزی منتقل می کنند.  انتخاب ظرفیت فن مکنده باید دقیقا مطابق با نیازهای آتی از قبیل توسعه یا افزایش واحد پسماند انجام شود . مخلوط گازهایی که در زیر حد انفجار قرار دارند را می توان فقط با فن مکنده جا به جا کرد. برای رعایت امنیت، باید عایق های ضد حریق و جرقه نصب شوند تا از بروز جرقه در سیستم خطوط لوله نقل و انتقالات جلوگیری به عمل آورد.

فن مکنده گرد و غبار و دود

در کارخانجات صنعتی از فن مکنده گرد و غبار و دود استفاده می شود تا کیفیت هوای محیط تامین شده و در عین حال، ایمنی نیز رعایت شود. بر اساس قانون حفاظت از محیط زیست و ایمنی و بهداشت کار، نصب جمع کننده های گرد و غبار برای هر صنعتی یک امر ضروری است.

وضع چنین قانونی یک دلیل بسیار خوب دارد. چنانچه نتوان به نحو مناسبی ذرات موجود در هوا را از بین برد در آن صورت تکرار شرایط روزمره، بیماری، علائم و مواد شیمیایی معلق در هوا می تواند برای کارگران خطرناک باشد.

فن مکنده گرد و غبار هوا و ذرات آلوده را از داخل یک سیستم حرکت داده که مواد را گرفته، جمع آوری کرده و از منبع آلودگی به نقطه جمع آوری آلودگی منتقل می کند. سیستم می تواند شامل هود، فیلتر هوا، یک جمع کننده مانند کیسه های خانگی، تله ها و کانال کشی باشد.

انواع مختلف فن مکنده عبارتند از:

  • فن رادیال که راندماناستاتیک بالایی داشته و از تجمع مواد بر روی چرخ / پروانه جلوگیری می کند. این فن برای جا به جایی حجم بالایی از هوا با فشار کم یا زیاد طراحی شده است. در هوای تمیز و کثیف کارایی دارد.
  • اگزاست فن های صنعتی که بخشی از تجهیزات صنایع سنگین هستند و برای تهویه هوا و جایگزین کردن هوای تمیز با هوای آلوده به کار می رود
  • فن های فشار قوی

 

سایر محصولات این دسته بندی